See me in other links




Like-like

Friday, May 10, 2013

Berjimba di KLCC!

Assalamualaikum



Minggu selepas attachment PPUKM, aku n geng2 pergi lepak KLCC, lama x jenguk 2 'ketul' jagung tu (kiki)..dah TIGA tahun aku bermastautin di Tasik Titiwangsa ni, baru aku tahu KLCC ni pergi dengan teksi, punya la dekat, macam belakang umah ko je.. Padahal hari-hari balik dok nampak KLCC di sebalik tasik tu, aku boleh x terfikir plak..noob ak nih..<_>..erkk..
Rugi tenaga aku menapak n duit aku, mahal lagi kot turun naik monorel n lrt, naik monorel dari Chow Kit ke Bukit Nanas RM1.60, kalau ke KL Sentral RM2.50. Lepas tu naik LRT Putra plak RM1.20 ke KLCC. Eh, yke..xngat lah...tapi total dlm RM4 la lebih kurang, memang nampak lagi murah, tapi kalau pergi naik teksi dari tasik sahaja terus RM5... Kalau hari sabtu ahad, takde bas ke fakulti, maka perlulah menahan teksi ke stesen monorel Titiwangsa atau Chow Kit, RM5...


RM5 (Teksi) + RM4(Monorel n LRT) = RM 9 (PERGI SAHAJA)
RM5 (Teksi direct ke KLCC) = RM5 (PERGI SAHAJA, TAPI LEH CAR POOL)
                                                  =RM5 bahagi 4 = RM1.00+++

Jimat x jimat? Tapi x dinafikan, kalau pergi hari kerja harga lebih kurang, sbb dah jimat duit teksi ke Chow Kit, tapi selalu orang jalan-jalan hujung minggu kan? Melainkan la kelas batal ke, lecturer MC ke, baru la leh jalan-jalan, tu pun selalunya x rancang.. Apa-apa pun, aku nasihatkan, sebelum korang nak jalan-jalan, tanya dulu pd orang lebih arif, jangan jadi macam aku, konon bajet orang KAY-EL, ic 14, rasa da terer, padahal ada lagi terer dari ko..mihmih..

Malunya aku x terkira, nasib geng cool je..kalau dorang gelakkan aku kat belakang x tau la..haha..Asalnya pergi sana salah satu sebab nak pergi teman Mashi beli kasut n nak perabih Baucar Buku BR1M tu kat Kinokuniya, tempat faveret aku.. Tapi bese la, dah alang-alang tu, lepak-lepak la kat Tasik tu tengok gelagat manusia.. ..




Aku & Ain

Mashi & Ain


Ain, Fida & Aku





Bayangan gurauan..di tasik...



No comments: