See me in other links




Like-like

Thursday, September 12, 2013

15 Jenis Lagu Cinta Frust

Assalamualaikum

Dari dulu sampai sekarang aku memang naik keretapi balik rumah dari KL,8 jam duduk jeee, kebas kat certain tempat aitelyu..haha. Jadi, nak kurangkan kebosanan tu, aku dengar la MP4. Playlist aku tu penuh je dengan lagu jiwang karat.. Aku tak tahu korang, tapi banyak dari ayat-ayat dalam lagu-lagu tu mengena dengan aku...masa zaman gaduh teruk dulu lar..haha. Ni jenis-jenis lagu cinta frust menonggeng yang biasa kita lihat..


1.Aku nak bawa diri ke....
Kadang-kadang boleh jugak disebut sebagai membawa hati. Tapi biasanya tak diberitahu nak ke mana. Dalam sungai ke, tepi lombong ke. Kalau beritahu hilang la saspens kan..
*Shila Amzah-Patah Seribu



2.Aku nak undur/gostan diri
Kes biasa, mengundur diri sebab beralah dengan orang ketiga. Mungkin hasrat itu murni atau mungkin jugak terpaksa mengaku kalah. Ni selalu jadi bila orang dah tak nak, ceh konon-konon jual mahal le tu..Rasa bersalah sampai nak undur n gostankan diri, dan harap dia jumpa lebih baik..
*Screen-Tak Suka Tak Apa


3.Aku berserah pada Tuhan
Ada yang time frust baru nak ingat Tuhan...mendayu dayu rayu-rayu..bagus la, at least ko ngat jugak, ye dak?
*Nidji-Hapus Aku


4. Aku sedar diri aku ni
Bila dah frust, ditinggalkan atau kasih tak berbalas baru sedar diri tu macam mana. Nampak sangat masa bercinta dulu lupa plak semua tu.
*Saleem-Bila orang dah benci
*Exists-Mengintai Tirai Kamar


 

5. Tutup dah pintu hati
Dah banyak kali kapel dan putus, dah rasa penat dan tak nak cari pengganti. Pendek kata, nak kunci pintu hati lepas tu telan kunci tu.
*Ekamatra-Sentuhan Kecundang


6. Sampai hati ko
Lagu macam ni selalunya menggambarkan betapa kejamnya pihak yang satu lagi masa bercinta.
*Spring-Sampai Hati
*Screen-Bila Cinta Didusta


7. Aku tak ingin kembali
Biasa la lepas dah clash akan ada ayat yang beritahu tak ingin kembali ke pangkuan kekasih.Kalau boleh bau pun tak nak hidu..ngeee
*Ziana Zain-Madah Berhelah


8.Aku lebih baik dari pakwe/makwe baru engko
Ayat ayat poyos yang memuji diri sendiri dibandingkan dengan pakwe/makwe baru bekas kekasih. Ayat-ayat dia selalunya 'aku lebih sesuai denganmu, aku menyanyangimu melebihi dirinya'
*AXL- Akulah Kekasihmu


9.Aku konfius nak pilih yang mana
Buat yang tamak serta perasan. Tak boleh nak pilih satu, akhirnya suruh lupakan je dia. Kalau laki mungkin dia rasa kuota dia cukup..
*UKAYS-Di sana menanti, di sini menunggu


10.Engko blah, aku cari lain la..
Ni plak kes tak sabar. Orang sibuk sikit kerja overtime, pergi kursus je dah pergi cari lain. Bila dah balik, kan ke haru jadinya nak selesaikan.
*UKAYS-Seksa


12. Nape engko nak putus nih?
Kita dah elok-elok, hidup bahagia, tiba-tiba engko nak putus? Apsal? Selalunya jenis macam ni takde sebab, tup-tup minta putus. Sebenarnya ada tu, dia je taknak beritahu engko
*Spring-Mengapa Perpisahan yang Kau Pinta
*SLAM-Gerimis Mengundang



12. Orang lain dah kebas engko..
Ni sebab tunggu lama-lama la, kan dah diambil orang. Boleh jadi jugak, ada orang lain lagi macho/hot/cun dari ko, tu pasal dia kena kebas..
*Sejati-Bila Bunga Dipetik Orang
*Spin-Mengusung Rindu

13.Aku salah...wuu
Yang ni mengaku sendiri kesalahan
*Lefthanded-Pada Syurga di Wajahmu
*AXL-Andai Dapat Ku Undur Masa

14. Engko yang salah
Yang ni plak salahkan bekas kekasih
*Exists-Alasanmu
*Faizal Tahir-Bencinta

15.Cinta kita terhalang
Jenis yang ni plak jenis klasik Ibu Mertuaku macam Kassim Selamat...tak dapat den nak nolong.
*Haida-Hajat
*Alyah-Kisah Hati


Apa pun, buat yang baru putus cinta, janganlah risaukan sangat..masih lagi ada masa. Mungkin dia sebenarnya tak sesuai dengan kita, Allah dah tentukan yang lebih baik dari dia untuk kita. Kalau rasa sedih sangat tu, banyak-banyak ingat Tuhan dan luangkan masa dengan keluarga & kengkawan... Peace uolls! Jangan sedih-sedih kalau kena kat korang..
  

 
Thanks for reading this entry!


No comments: