See me in other links




Like-like

Saturday, June 15, 2013

Sejarah seram kolej kediaman UKM

Assalamualaikum

Ommo, tadi aku selak-selak buku, bosan, tutup, aku pulak buka muka buku (FB), ada la member post sesuatu..yang agak menarik, kolej aku (Kolej Tun Syed Nasir) kat Jalan Temerloh tu boleh tahan jugak sejarah dia, agak menyeramkan.....Sebenarnya, dari  mula masuk lagi aku dah dengar cerita-cerita mistik dari sepupu dan arwah Pak cik aku yang dulu pernah belajar kat situ. Tapi biasa la, dengar je....x sangka betul dan ber'BUKTI' lagi tu..

.......khabarnya, bangunan asrama belakang yang dekat dengan Klinik Audiologi dan Sains Pertuturan dan blok-blok asrama 6, 7 dan 8 dulu merupakan bekas tapak kubur pesakit HKL ( masa ni masih dikenali sebagai Hospital Besar Kuala Lumpur -HBKL) yang tiada waris... Tapi selepas kerja-kerja pemindahan dan ubahsuai, tapak tu diubah menjadi asrama pelajar dan klinik, tahun tak pasti...uuuuuu...


Dulu - Bangunan blok asrama pelajar perubatan dan bekas tapak kubur pesakit HBKL tanpa waris





Tapak ni sekarang dah jadi tapak Klinik Audiologi dan Sains Pertuturan untuk budak Audio dan Speech, Fakulti Sains Kesihatan....


Sekarang - Bangunan blok asrama pelajar (fakulti sains kesihatan, perubatan, farmasi, pergigian)
Kini baru kau tahu...kihkih...credit to Mauna untuk maklumat dan bukti..



Tapi, walau apa pun, walaupun dengar seram, kita hanya perlu takut pada Yang Maha Esa. Tak perlu takut pada 'benda' lain.

TTFN - TaTa For Now...



No comments: