See me in other links




Like-like

Sunday, August 16, 2015

Zaman Kanak-kanak!

Assalamualaikum wbt,

Zaman kanak-kanak ... zaman paling menyeronokkan. Anak sulung macam aku yang ada adik-adik akan terasa sangat tua bila adik-adik semua dah besar. Rasa bangka bila adik ko da lebih tinggi dari ko. Zaman aku boleh kawal dan takutkan dorang da berlalu dah, sekarang semua dah tak heran dah, 










Aku umur setahun, botak dan tara gigi


Farah & Amirul





Ada story masa ni, adik beradik aku dari aku sampai ke no 4, Amirul selang-seli perempuan, lelaki, perempuan, lelaki ... tiba-tiba lepas Amirul, Arif pulak keluar. Asalnya, mak aku dah beli barang warna pink sebab ingat perempuan yang keluar. Sebab tu dua orang berdua ni kuat bergaduh, mungkin sebab dekat dan masing-masing nakkan perhatian lebih. Masa ni, dua-dua ni bergaduh teruk macam biasa, siap bercakar dan bertumbuk. Aku panggil dorang suruh dorang beraksi macam ni, konon nak ambik gambar dorang. Adik aku ni pantang dengar aku nak ambik gambar. Aku bagi Arif pakai bandana aku, Amirul pakai skaf rambut aku, bagi sorang satu pistol mainan lepas tu direct dorang macam ni ... terus tiba-tiba boleh terlupa tu tengah gaduh..haha..budak-budak.




















Bestnya zaman ni, aku berkuasa nak marah dan suruh adik-adik aku ikut cakap aku ... haha. Masa ni senang nak buli dorang ni. Best adik-beradik ni, gaduh la banyak mana pun, sentap banyak mana pun tetap berbaik. Adik aku memang tak boleh blah, gaduh punya teruk, jerit-jerit, pukul pun ada, tiba-tiba sejam lepas tu tengok aku masak, jenguk belakang aku tanya aku masak apa ... aik, ingatkan masih gaduh? Tak cite lagi kalau gaduh jerit 'tak nak kawan !!!'. Adik aku jawab 'kita bukan kawan, kita adik-beradik!' ... Haha. Satu lagi, gaduh sikit jerit 'kau beruk, kau b ** i!' ... Jawapan dia; 'Kalau aku beruk / b ** i, kau pun sama, sebab kita adik beradik!' ....

By the way, adik-beradik aku punya panggilan Kakak, Abang, Kakak Farah, Abang Amirul & Ayip. Kitorang hanya guna aku kau bila bergaduh je.









Hargailah masa muda korang sebelum tua, Masa itu takkan kembali. Hargai dan gunakan sebaiknya...sobss..okeylah, aku nak amik tisu.

Terima kasih kerana membaca!

No comments: